Ministerstwo Cyfryzacji informuje, że z powodu prac serwisowych Profil Zaufany będzie niedostępny od piątku 19 stycznia (od 20.00) do soboty 20 stycznia (do 16.00). Przerwa w dostępie do usługi PZ uniemożliwi w tym czasie dokonywanie podpisu dokumentów oraz załatwianie online spraw urzędowych.
Jak założyć PZ?
Profil Zaufany można założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku.
Jak to zrobić?
- Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej twojego banku.
- Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym.
- Na Twój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Swoją tożsamość można także potwierdzić w punktach potwierdzających, np. urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie wysyła się przez internet, podczas rejestracji konta. Natomiast dane potwierdza się osobiście w wybranym punkcie potwierdzającym (również za granicą). Podczas procedury potwierdzania tożsamości pracownik punktu potwierdzającego poprosi o okazanie dokumentu tożsamości. Następnie wydrukuje złożony online wniosek i poprosi o jego podpisanie.
Profil zaufany to środek identyfikacji elektronicznej, dzięki któremu można potwierdzić swoją tożsamość w Internecie oraz podpisać dokument podpisem elektronicznym, jeśli jest to niezbędne do załatwienia sprawy.
(źr.fot.Brzeszcze.pl)