18 czerwca oficjalnie zakończono budowę ścieżki pieszo – rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej 933, na odcinku od ul. Klonowej do ul. Dąbrowskiego w Brzeszczach. Zakończony odcinek jest pierwszym fragmentem trasy, powstającej w ramach zadania “Budowa ścieżki rowerowej związanej z miejscami pamięci KL Auschwitz – Birkenau” współfinansowanego ze środków Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego etap V 2016-2020.
Zakres robót obejmował:
1. Remont dróg publicznych, gminnych (ul. Dąbrowskiego, ul. Kościelna, ul. Kościuszki), przebudowa granic pasa drogowego (ul. Krótka, ul. Poprzeczna, ul. Szymanowskiego, ul. Przemysłowa, ul. Kolejowa, ul. Klonowa, ul. Parkowa), miejscowe naprawy i remonty nawierzchni utwardzonych, utwardzenie terenu polegające na remoncie ścieżki rowerowej.
2. Przebudowę drogi publicznej w ciągu pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 933 obejmująca budowę sieci oświetlenia ciągu pieszo – rowerowego wraz z przyłączami energetycznymi, demontaż istniejących słupów oraz przebudowa istniejących słupów oświetleniowych wraz z oświetlaniem przejścia dla pieszych wzdłuż ul. Kościuszki na odcinku od ul. Parkowej do ul. Ofiar Oświęcimia.
3. Przebudowę drogi wojewódzkiej w ciągu pasa drogowego drogi wojewódzkiej 933 na odcinku od ul. Klonowej do ul. Dąbrowskiego wraz z wymianą istniejących słupów i budową sieci oświetlenia ulicznego.
4. Budowę, przebudowę ciągu pieszo – rowerowego, ciągów pieszych, dróg, zjazdów, przejazdu kolejowego, kolidującej infrastruktury technicznej, budowę oświetlenia ulicznego, przebudowę zatok autobusowych, oznakowanie poziome i pionowe, odwodnienie.
5. Wykonanie zjazdu z ul. Kolejowej.
6. Przebudowę szlabanów oraz pętli indukcyjnej na parkingu budynku Dyrekcji ZG Brzeszcze.
7.Odbudowę muru otaczającego park wzdłuż ul. Parkowej.
8. Zagospodarowanie terenu – wykonanie trawników między ścieżką rowerową, a istniejącym rowem wzdłuż drogi wojewódzkiej.
9. Wprowadzenie stałej organizacji ruchu na całym odcinku ścieżki rowerowej.
Koszt robót budowlanych wynosił 2 337 000,00 zł, w tym dofinansowanie z budżetu państwa w ramach OSPR to 1.500.000,00 zł.
“Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem do budowy drugiego odcinka trasy. Planowany do realizacji w 2019 roku zakres obejmuje rozpoczęcie prac budowlanych ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 933 na odcinku do ul. Dąbrowskiego do ul. Piastowskiej w Brzeszczach w zakresie: budowy trasy rowerowej wzdłuż istniejącej drogi wojewódzkiej, budowy Miejsca Obsługi Rowerzystów, przebudowy zjazdów i wlotów dróg podporządkowanych, budowy: kanalizacji deszczowej, przepustów, oświetlenia drogi” – podaje magistrat.
Kolego Paderewa….kolejny ” znafco” co ma przechodzenie na czerwonym świetle do przekraczania przez pieszego podwójnej ciągłej…. ???? a jek masz problem pod sklepem z “pijokami” to zadzwoń po patrol i być świadkiem w sądzie a nie pierdol anonimowo na necie
gdzie podwójna ciągła tyczy się kierujących samochodami….
Pol, pozwolenie na przechodzenie na czerwonym tyczyło się twojej niezachwianej wiary w przepisy. Moim zdaniem lepsze ograniczone zaufanie w ruchu drogowym niż osobista tragedia. Jeżeli mamy dwie drogi krzyżujące się kolizyjnie to uważam, że należałoby ograniczać ryzyko a nie zachęcać ludzi do przemykania przez jezdnię z oczywiście wzmożoną czujnością. Dyskusja początkowo dotyczyła barierek przy przejeździe kolejowym na nowej inwestycji. Wczoraj, będąc w okolicy obejrzałem sobie to cudo i traf chciał, że pojawił się tam rowerzysta. Pan, zbliżając się do szykany zjechał z ciągu rowerowego i poboczem jezdni omijając barierki pokonał przejazd kolejowy, po czym wrócił na drogę dla rowerów. Zapewne z ciągłym zachowaniem ostrożności.
I jeszcze taki jeden temacik: “Tam nie może być przejścia lub śluzy dla rowerzystów bo są drzewa w poboczu (…), które ograniczają widoczność.” i te drzewa to świętość, której nie można szargać.
Nie no wytniemy wszystko co zielone tam bo tam 3 rowerzystów jeździ na dobę…..A potem będziemy śledzić co wskaźnik smogu pokazuje ustawiony w gminie….bo gmina nic nie robi z czystością powietrza….A to ” miasto” istnieje dzięki kopalni którą Tauron zaraz dorżnie….
Trochę konsekwencji w działaniu. Jeżeli mówimy “A” i budujemy ścieżkę rowerową to trzeba powiedzieć “B” i zapewnić bezpieczeństwo ludzi kosztem wycinki. Co do smogu i dorzynania to nie kontynuuję bo temat nie o tym.
Ścieżka fajna …. szkoda że na fragmencie koło basenu i kopalni parkują na niej właściciele swoje samochody… i nie da się bezpiecznie przejść.
Panowie lub Panie Zenek i Pol po co te spory. Może wystarczyłoby namalować to przejście? No chyba,że przepisy nie pozwalają?
Tam nie może być przejścia lub śluzy dla rowerzystów bo są drzewa w poboczu od strony Pszczyny, które ograniczają widoczność.
Wszystko super, ścieżka jest ok. Do poprawki tylko te barierki przy torowisku.
Mnie bardziej intryguje ścieżka rowerowa w rejonie Dworca PKP która nagle się kończy, przez DW 933 brak legalnego przejścia/przejazdu bo podwójna linia ciągła a po drugiej stronie jezdni kontynuacja ścieżki. No dziwadło.
Zaprosiłem TVN Turbo ze swoim programem “Absurdy drogowe” i zaproszenie zostało przyjęte.
Zenek postudiuj przepisy. kończy się ścieżka, schodzisz z roweru i przeprowadzasz w tym miejscu. Jeśli nie ma przejścia w obrębie 100m nie musisz go szukać….tylko z zachowaniem ostrożności przechodzisz….a nie klikać z upartością maniaka zgłoszeń na KMBZ
Sami “znafcy” przepisów…nie dość że coś zrobione to zawsze źle…..
Bo chodzi o to, żeby było zrobione dobrze a nie zawsze źle. Ciekawe, jest taki przepis mówiący o dozwolonym przechodzeniu przez podwójną ciągłą z zachowaniem ostrożności?
Kolejny “znafca”…… podwójną ciągłą tyczy się kierujących pojazdami……nie pieszych…..dramat….skąd wy bierzecie wiedzę….
Acha, pozwolenie na przechodzenie na czerwonym też masz? Dramat.
Panie Pol(sterunkowy) Pan Anonim chciałby zapewne skorzystać z przejazdu jako rowerzysta a nie pieszy. Nie napinaj się tylko marsz pod sklep bo żule znowu piją jabola i żebrzą na drugiego.
Mamy piękny trakt pieszo-rowerowy, nowy, oświetlony, estetycznie zrobiony a niektórzy ludzie nadal marudzą. Piesi z rowerzystami pogodzą się na ścieżce, bo w Brzeszczach ludzie są normalni i inteligentni a niezadowoleni niech chodzą lub jeżdżą innymi drogami. Nudziarzom nikt nie dogodzi.
A kto marudzi? Nie przesadzasz aby?
W dzisiejszych czasach ścieżki rowerowe robi się w kolorze czerwonym a chodnik w kolorze szarym by każdy wiedział Po jakiej stronie ma się poruszać i nie spowodować kolizji także to nie jest ścieżka rowerowa Bo po tej samej w kostce chodzą piesi. Wystarczy zajechać do Czechowicz czy Pszczyny by zobaczyć jak się robi prawdziwe ścieżki rowerowe
Po ścieżce rowerowej piesi chodzić nie powinni i to nie ważne w jakim kolorze. To miał być ciąg pieszo-rowerowy i też mnie zastanawiał taki wybór nawierzchni. Ktoś projekt zatwierdzał i ktoś to odbierał, tak że ja się tutaj nie będę tym stresował.
Przepisy nie pozwalają oznaczyć drogi rowerowej w kolorze jasno szarym? A chodnik na antracyt? Czy odwrotnie. W Tychach ścieżka? rowerowa jest niebieska i świeci po zachodzie Słońca. To tez jest złe?
Kolor czerwany jest przyjety jako podstawowy rowerowy, oczywiscie moze byc inny wazne by sie odznaczal od strony pieszych by piesi nie wchodzili na ciag rowerowy
W jakich przepisach/wymaganiach jest to określone? Bo jakoś nie udało mi się trafić na odpowiedni dokument.
Pewnie trzeba zsiąść z roweru, upewnić się, że pociąg nie nadjeżdża, przeprowadzić zestaw na drugą stronę toru i kontynuować podróż.
Chodzi o to ze usytuowanie tych barierek uniemozliwia manewr rowerem z przyczepką. Nie chodzi o tory. Tylko sposób w jaki są zamontowane barierki. Zjazd na główną drogę jest nielegalny i niebezpieczny. Jechałem tamtędy na rajd rowerowy i faktycznie jest to problem. Chyba to WOJT mial na myśli
Takie zadanie szykan, utrudnić jazdę żeby ktoś bezmyślnie nie władował się pod pociąg. Chodziło mi o przeprowadzenie zestawu a nie pokonywanie tej szykany jadąc, ale skoro próbowałeś i jest źle no to będą poprawiać. Ze zdjęcia a właściwie liczby kostek to wygląda jakby pomiędzy jedną o drugą barierką było coś koło 2 metrów.
Mam pytanie w związku z barierkami przy przejeździe kolejowym. W jaki sposób ma pokonać ten fragment rower z przyczepką dla dzieci?