Rozwój technologii porozumiewania się na odległość sprawił, iż że do historii przechodzą kolejne, znane od wielu lat narzędzia komunikacji, znane od lat. Od 1 października Poczta Polska przestaje oferować możliwość nadania telegramów dla klientów indywidualnych.
“Od 01.10.2018 r. usługa telegram pocztowy zostaje wycofana dla klientów indywidualnych. Usługa będzie dostępna wyłącznie dla klientów biznesowych, którzy współpracują z Pocztą Polską na podstawie pisemnych umów zawartych na czas określony lub nieokreślony, do czasu ich wygaśnięcia albo rozwiązania” – głosi komunikat opublikowany przez operatora na Twitterze.
Poczta Polska przyjęła 1 330 telegramów w okresie od stycznia do sierpnia br. Jeszcze 10 lat temu telegramy były znacznie bardziej popularne – nadano ich prawie pół miliona. Stopniowo liczba spadała, ale prawdziwe tąpnięcie nastąpiło dopiero w 2010: wysłano już tylko 127 433 telegramów. W 2013 było ich mniej niż 50 tysięcy.
Telegram został wynaleziony jeszcze w XIX wieku. W praktyce był prekursorem SMS-ów. Doręczony przez kuriera do sześciu godzin od nadania, zawierający do 160 znaków kosztuje 43,50 zł. Za najtańszy zapłacimy 16 zł.
(źr. pap.pl, rdc.pl, wp.pl, fot. pl.wikipedia.org)