Powiat Oświęcimski wychodząc naprzeciw problemowi uzależnień oraz zagrożenia w sieci rozpoczął cykl prelekcji w szkołach, dla których jest organem prowadzącym. Prelekcje pt. „W wirtualnym labiryncie zagrożeń” realizowane będą do końca tego roku.

W ramach działań z promocji i ochrony zdrowia prelegent Piotr Rychły przybliży uczniom, rodzicom i nauczycielom zagadnienia mechanizmów uzależnienia od telefonu komórkowego, komputera oraz wpływu gier komputerowych i hazardowych na zachowanie młodych ludzi.

Omówione zostaną zagadnienie dotyczące ciemnej strony Internetu, problemu przemocy, samobójstw związanych z siecią oraz niebezpiecznego zjawiska wśród polskiej młodzieży – przekazów patostreamowych.

Przedstawione zostaną zagrożenia, jakie niesie za sobą korzystanie z portali społecznościowych, jak również zagadnienia związane z rozszerzoną rzeczywistością wirtualną oraz budowaniem fałszywego wyobrażenia o seksualności .

Omówiony zostanie ponadto temat wykorzystania przestrzeni wirtualnej w zjawiskach narkotykowych.

Dynamiczny rozwój i przewidywany dalszy wzrost zagrożeń związanych z wykorzystaniem zaawansowanych technologii informatycznych powoduje, że przybliżanie negatywnego wpływu cyberprzestrzeni na zdrowie młodych ludzi oraz przedstawienie metodyki pracy z osobami zagrożonymi jest bardzo ważnym zadaniem.

W ramach cyklu planuje się wygłoszenie prelekcji dla około 2400 rodziców uczniów klas I, uczniów klas I szkół powiatowych, nauczycieli oraz psychologów i pedagogów z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Oświęcimiu, Kętach i Brzeszczach.

Będzie to już kolejny cykl wykładów o tej ważnej tematyce. W zeszłym roku w szkołach powiatowych wygłoszono 52 godz. prelekcji pt. „Wirtualne życie – realne problemy”. Cieszyły się one ogromnym zainteresowaniem.

(Tekst: powiat.oswiecim.pl)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Please enter your name here

!

Publikując komentarz, czytelnik oświadcza, że zapoznał się z regulaminem serwisu dostępnym w zakładce Polityka Prywatności. Publikując wpis, akceptujesz zapisy regulaminu.