18 czerwca oficjalnie zakończono budowę ścieżki pieszo – rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej 933, na odcinku od ul. Klonowej do ul. Dąbrowskiego w Brzeszczach. Zakończony odcinek jest pierwszym fragmentem trasy, powstającej w ramach zadania “Budowa ścieżki rowerowej związanej z miejscami pamięci KL Auschwitz – Birkenau” współfinansowanego ze środków Oświęcimskiego Strategicznego Programu Rządowego etap V 2016-2020.

Zakres robót obejmował:

1. Remont dróg publicznych, gminnych (ul. Dąbrowskiego, ul. Kościelna, ul. Kościuszki), przebudowa granic pasa drogowego (ul. Krótka, ul. Poprzeczna, ul. Szymanowskiego, ul. Przemysłowa, ul. Kolejowa, ul. Klonowa, ul. Parkowa), miejscowe naprawy i remonty nawierzchni utwardzonych, utwardzenie terenu polegające na remoncie ścieżki rowerowej.
2. Przebudowę drogi publicznej w ciągu pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 933 obejmująca budowę sieci oświetlenia ciągu pieszo – rowerowego wraz z przyłączami energetycznymi, demontaż istniejących słupów oraz przebudowa istniejących słupów oświetleniowych wraz z oświetlaniem przejścia dla pieszych wzdłuż ul. Kościuszki na odcinku od ul. Parkowej do ul. Ofiar Oświęcimia.
3. Przebudowę drogi wojewódzkiej w ciągu pasa drogowego drogi wojewódzkiej 933 na odcinku od ul. Klonowej do ul. Dąbrowskiego wraz z wymianą istniejących słupów i budową sieci oświetlenia ulicznego.
4. Budowę, przebudowę ciągu pieszo – rowerowego, ciągów pieszych, dróg, zjazdów, przejazdu kolejowego, kolidującej infrastruktury technicznej, budowę oświetlenia ulicznego, przebudowę zatok autobusowych, oznakowanie poziome i pionowe, odwodnienie.
5. Wykonanie zjazdu z ul. Kolejowej.

6. Przebudowę szlabanów oraz pętli indukcyjnej na parkingu budynku Dyrekcji ZG Brzeszcze.
7.Odbudowę muru otaczającego park wzdłuż ul. Parkowej.
8. Zagospodarowanie terenu – wykonanie trawników między ścieżką rowerową, a istniejącym rowem wzdłuż drogi wojewódzkiej.
9. Wprowadzenie stałej organizacji ruchu na całym odcinku ścieżki rowerowej.

Koszt robót budowlanych wynosił 2 337 000,00 zł, w tym dofinansowanie z budżetu państwa w ramach OSPR to 1.500.000,00 zł.
“Obecnie trwają prace związane z  przygotowaniem do budowy drugiego odcinka trasy. Planowany do realizacji w 2019 roku zakres obejmuje rozpoczęcie prac budowlanych ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 933 na odcinku do ul. Dąbrowskiego do ul. Piastowskiej w Brzeszczach w zakresie: budowy trasy rowerowej wzdłuż istniejącej drogi wojewódzkiej, budowy Miejsca Obsługi Rowerzystów, przebudowy zjazdów i wlotów dróg podporządkowanych, budowy: kanalizacji deszczowej, przepustów, oświetlenia drogi” – podaje magistrat.

26 KOMENTARZE

  1. Kolego Paderewa….kolejny ” znafco” co ma przechodzenie na czerwonym świetle do przekraczania przez pieszego podwójnej ciągłej…. ???? a jek masz problem pod sklepem z “pijokami” to zadzwoń po patrol i być świadkiem w sądzie a nie pierdol anonimowo na necie

    • Pol, pozwolenie na przechodzenie na czerwonym tyczyło się twojej niezachwianej wiary w przepisy. Moim zdaniem lepsze ograniczone zaufanie w ruchu drogowym niż osobista tragedia. Jeżeli mamy dwie drogi krzyżujące się kolizyjnie to uważam, że należałoby ograniczać ryzyko a nie zachęcać ludzi do przemykania przez jezdnię z oczywiście wzmożoną czujnością. Dyskusja początkowo dotyczyła barierek przy przejeździe kolejowym na nowej inwestycji. Wczoraj, będąc w okolicy obejrzałem sobie to cudo i traf chciał, że pojawił się tam rowerzysta. Pan, zbliżając się do szykany zjechał z ciągu rowerowego i poboczem jezdni omijając barierki pokonał przejazd kolejowy, po czym wrócił na drogę dla rowerów. Zapewne z ciągłym zachowaniem ostrożności.
      I jeszcze taki jeden temacik: “Tam nie może być przejścia lub śluzy dla rowerzystów bo są drzewa w poboczu (…), które ograniczają widoczność.” i te drzewa to świętość, której nie można szargać.

      5
      2
      • Nie no wytniemy wszystko co zielone tam bo tam 3 rowerzystów jeździ na dobę…..A potem będziemy śledzić co wskaźnik smogu pokazuje ustawiony w gminie….bo gmina nic nie robi z czystością powietrza….A to ” miasto” istnieje dzięki kopalni którą Tauron zaraz dorżnie….

        2
        5
        • Trochę konsekwencji w działaniu. Jeżeli mówimy “A” i budujemy ścieżkę rowerową to trzeba powiedzieć “B” i zapewnić bezpieczeństwo ludzi kosztem wycinki. Co do smogu i dorzynania to nie kontynuuję bo temat nie o tym.

  2. Ścieżka fajna …. szkoda że na fragmencie koło basenu i kopalni parkują na niej właściciele swoje samochody… i nie da się bezpiecznie przejść.

    11
  3. Wszystko super, ścieżka jest ok. Do poprawki tylko te barierki przy torowisku.
    Mnie bardziej intryguje ścieżka rowerowa w rejonie Dworca PKP która nagle się kończy, przez DW 933 brak legalnego przejścia/przejazdu bo podwójna linia ciągła a po drugiej stronie jezdni kontynuacja ścieżki. No dziwadło.
    Zaprosiłem TVN Turbo ze swoim programem “Absurdy drogowe” i zaproszenie zostało przyjęte.

    5
    1
    • Zenek postudiuj przepisy. kończy się ścieżka, schodzisz z roweru i przeprowadzasz w tym miejscu. Jeśli nie ma przejścia w obrębie 100m nie musisz go szukać….tylko z zachowaniem ostrożności przechodzisz….a nie klikać z upartością maniaka zgłoszeń na KMBZ

      1
      4
      • Bo chodzi o to, żeby było zrobione dobrze a nie zawsze źle. Ciekawe, jest taki przepis mówiący o dozwolonym przechodzeniu przez podwójną ciągłą z zachowaniem ostrożności?

        5
        1
        • Kolejny “znafca”…… podwójną ciągłą tyczy się kierujących pojazdami……nie pieszych…..dramat….skąd wy bierzecie wiedzę….

          • Panie Pol(sterunkowy) Pan Anonim chciałby zapewne skorzystać z przejazdu jako rowerzysta a nie pieszy. Nie napinaj się tylko marsz pod sklep bo żule znowu piją jabola i żebrzą na drugiego.

  4. Mamy piękny trakt pieszo-rowerowy, nowy, oświetlony, estetycznie zrobiony a niektórzy ludzie nadal marudzą. Piesi z rowerzystami pogodzą się na ścieżce, bo w Brzeszczach ludzie są normalni i inteligentni a niezadowoleni niech chodzą lub jeżdżą innymi drogami. Nudziarzom nikt nie dogodzi.

    4
    4
  5. W dzisiejszych czasach ścieżki rowerowe robi się w kolorze czerwonym a chodnik w kolorze szarym by każdy wiedział Po jakiej stronie ma się poruszać i nie spowodować kolizji także to nie jest ścieżka rowerowa Bo po tej samej w kostce chodzą piesi. Wystarczy zajechać do Czechowicz czy Pszczyny by zobaczyć jak się robi prawdziwe ścieżki rowerowe

    5
    4
    • Po ścieżce rowerowej piesi chodzić nie powinni i to nie ważne w jakim kolorze. To miał być ciąg pieszo-rowerowy i też mnie zastanawiał taki wybór nawierzchni. Ktoś projekt zatwierdzał i ktoś to odbierał, tak że ja się tutaj nie będę tym stresował.

    • Przepisy nie pozwalają oznaczyć drogi rowerowej w kolorze jasno szarym? A chodnik na antracyt? Czy odwrotnie. W Tychach ścieżka? rowerowa jest niebieska i świeci po zachodzie Słońca. To tez jest złe?

  6. Pewnie trzeba zsiąść z roweru, upewnić się, że pociąg nie nadjeżdża, przeprowadzić zestaw na drugą stronę toru i kontynuować podróż.

    3
    1
    • Chodzi o to ze usytuowanie tych barierek uniemozliwia manewr rowerem z przyczepką. Nie chodzi o tory. Tylko sposób w jaki są zamontowane barierki. Zjazd na główną drogę jest nielegalny i niebezpieczny. Jechałem tamtędy na rajd rowerowy i faktycznie jest to problem. Chyba to WOJT mial na myśli

      • Takie zadanie szykan, utrudnić jazdę żeby ktoś bezmyślnie nie władował się pod pociąg. Chodziło mi o przeprowadzenie zestawu a nie pokonywanie tej szykany jadąc, ale skoro próbowałeś i jest źle no to będą poprawiać. Ze zdjęcia a właściwie liczby kostek to wygląda jakby pomiędzy jedną o drugą barierką było coś koło 2 metrów.

  7. Mam pytanie w związku z barierkami przy przejeździe kolejowym. W jaki sposób ma pokonać ten fragment rower z przyczepką dla dzieci?

    4
    2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Proszę podać swoje imię tutaj