W ubiegłym tygodniu, z dnia na dzień, pasażerowie prywatnych busów firmy Konkret-Bus dowiedzieli się, że do zakładów pracy położonych w Czechowicach-Dziedzicach, busem więcej nie dojadą. Dlaczego? Przewoźnik na ten temat milczy. Pozostaje jedynie domniemywać, że górę wziął aspekt finansowy, na który przełożyła się nieatrakcyjność czasowa oferowanych połączeń.

Bus trasę z Brzeszcz do Czechowic-Dziedzic pokonywał w prawie 50 minut, zaś pociąg, kursujący z prędkością zaledwie 30 km/h, drogę do Czechowic-Dziedzic pokonuje w czasie dwukrotnie krótszym. Tym samym mieszkańcy powiatu oświęcimskiego całkowicie pozbawieni zostali jakiejkolwiek formy dojazdu do pracy. Parafrazując klasyka: “Nie mamy dla Was żadnej oferty i co nam zrobicie”?

Stowarzyszenie na rzecz Gminy Brzeszcze “BRZOST” po otrzymaniu informacji od pozostawionych “na lodzie” mieszkańców niezwłocznie podjęło działania, mające na celu reaktywację zawieszonych w 2015 roku regionalnych połączeń kolejowych. – Uważamy, że likwidacja prywatnych busów z Oświęcimia do Czechowic jest bardzo złą decyzją przewoźnika, a sposób powiadomienia pasażerów pozostawia wiele do życzenia – mówi Dawid Szczepański, prezes Stowarzyszenia “BRZOST”. – W tej sytuacji widzimy jednak dużą szansę na reaktywację zawieszonych w 2015 roku połączeń kolejowych na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice – dodaje.

6 sierpnia Stowarzyszenie “BRZOST” skierowało do Małopolskiego Oddziału Przewozów Regionalnych w Krakowie zapytanie, czy przewoźnik jest gotowy pod względem organizacyjnym i technicznym do niezwłocznego świadczenia usług dla mieszkańców powiatu oświęcimskiego i bielskiego. W odpowiedzi, Andrzej Siemieński, Dyrektor Oddziału w Krakowie zapewnił, że w przypadku zlecenia przewozów przez Województwo Małopolskie – organizatora transportu zbiorowego, pociągi mogą zacząć kursować niezwłocznie.

9 sierpnia do Marszałka Województwa Małopolskiego skierowany został oficjalny wniosek o uruchomienie połączeń kolejowych na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice w ilości 6 par pociągów dziennie, zapewniając tym samym mieszkańcom dojazd do zakładów pracy na zmiany, rozpoczynające się o godz.: 6:00, 7:00, 14:00, 18:00 i 22:00, a także gwarantując im po skończonej pracy powrót do domów. Propozycję rozkładu jazdy, która będzie jeszcze konsultowana w przypadku pozytywnej decyzji Zarządu Województwa Małopolskiego, przedstawiamy poniżej:

Wyrażamy jednocześnie nadzieję, że w bieżącej sytuacji, gdzie mieszkańcy pozbawieni zostali ostatniej pozostałej formy dojazdu do pracy, władze Województwa pozytywnie zaopiniują złożony wniosek i tym samym już niebawem mieszkańcy zyskają w dni robocze alternatywę dla zlikwidowanych busów na trasie Oświęcim – Czechowice-Dziedzice.

Również i każdy z mieszkańców może przyczynić się do powrotu pociągów osobowych na trasę Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, kierując swoje wnioski do organizatora przewozów – Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, na adres mailowy: kolej@umwm.pl.

(Tekst: brzost.brzeszcze.pl)

3 KOMENTARZE

  1. Pasjonat, jak już uruchomią codzienne połączenia z Oświęcimia do Czechowic, to do Pszczyny bez problemu w Czechowicach się przesiądziesz w granicach max 10 minut 🙂 Co do trasy z Oświęcimia do Katowic, to szybciej i taniej wychodzi jednak jechać bezpośrednio, przez Imielin i Mysłowice.

  2. Świetnie by było jakiś tramwaj, choć drezynka, z sześć razy na dzień (dwa rano, dwa po południu, dwa wieczorem) Oświęcim – Pszczyna przez Brzeszcze, Czechowice-Dziedzice, Goczałkowice….. można się rozmarzyć.

  3. Świetny pomysł polaczyc bezpośrednio z Przyczyną tam powstaje centrum przesiadkowe takze klienci z Oświęcimia mieli by łatwość połączenia np.KATOWICE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Please enter your name here

!

Publikując komentarz, czytelnik oświadcza, że zapoznał się z regulaminem serwisu dostępnym w zakładce Polityka Prywatności. Publikując wpis, akceptujesz zapisy regulaminu.