Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od dłuższego czasu otrzymywał skargi dotyczące nieprawidłowości w działaniu parkingów zarządzanych przez TD System, znajdujących się przy marketach znanych sieci handlowych. 

Parkowanie przez pierwsze 60 lub 90 minut było bezpłatne, pod warunkiem że konsument pobrał bilet parkingowy i umieścił go za przednią szybą. Jeśli tego nie zrobił, zarządca parkingu naliczał opłatę w wysokości 90 zł albo 150 zł.

Ze skarg wynikało, że opłata dodatkowa nakładana była, gdy nie minął czas przeznaczony na bezpłatne parkowanie. Wezwanie otrzymywały osoby, które pobrały bilet parkingowy, lecz nie umieściły go za przednią szybą pojazdu. Działo się to z różnych przyczyn, np. konsument odruchowo włożył bilet do portfela i poszedł zrobić zakupy, nie zdążył wrócić z parkometru przed wystawieniem wezwania, bilet zsunął się na siedzenie itp. Takie postępowanie przedsiębiorcy wzbudziło wątpliwości Prezesa UOKiK, bowiem nawet po interwencjach rzecznika konsumentów opłaty nie były umarzane pomimo, że konsumenci spełniali warunki określone w regulaminie parkingu.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny stwierdził, że spółka TD System odmawiając uznania zasadnych reklamacji naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę finansową w wysokości 150 tysięcy złotych.

Konsumenci na podstawie ustawy o nieuczciwych praktykach rynkowych mogą dochodzić od TD System zwrotu opłaty, powołując się na decyzję Prezesa UOKiK.

(źr. uokik.gov.pl, fot. allegro.pl)

 

4 KOMENTARZE

  1. Lepiej niech się zajmą pedalarzami którzy jeżdżą na rowerach po drodze na ulicy Ofiar Oświęcimia mimo tego, że po prawej stronie jest ścieżka rowerowa!

    6
    2

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Please enter your name here

!

Publikując komentarz, czytelnik oświadcza, że zapoznał się z regulaminem serwisu dostępnym w zakładce Polityka Prywatności. Publikując wpis, akceptujesz zapisy regulaminu.